vineri

Fondante si glazuri

Maine este ziua fetitei mele si vreau sa-i fac un tortulet deosebit fata de cele cu ichigo din magazine...,am vrut ceva cu floricele,asa ca ieri mi-am incercat talentul cu fondant din marshmallow si fondant din martipan ,retata de pe blogul lui Totoro
Nu mi-au iesit la fel de frumosi ca lui Totoro...dar mai mult de atat nu am putut
(*-*),Totoro arigatou,kiss you!
_______________________________

FONDANTE

Fondant din Marshmallow

-60 g marshmallow
-1 lingura apa
-100 g zahar pudra
-cateva picaturi esenta(dupa preferinta)
Marshmallow se pune intr-o farfurioara i se adauga apa si se incalzeste la cuptor cam 20-25 secunde(pana se umfla marshmalowl),apoi se scoate din cuptor de amesteca bine pana se dizolva apa dupa care se adauga zaharul,esenta si se amesteca 1-2 minute cu mixerul,dupa care se ia cu o lingura si se pune intr-o folie de ciolofan ,se da la frigider pt. 12-24 de ore.
+coloranti alimentari

Photobucket
_________________________________

Fondate facute din Martipan

-90 g pudra de migdale
-110 g zahar pudra
-1 lingurita suc de lamaie
-o jumatate albus de ou (batut)
-1 lingurita esenta de vanilie
Albusul de ou se mixeaza un pic apoi i se adauga celelalte ingred.si se framanta dupa care se da la frigider pt. 12-24 de ore.

+ coloranti alimentari


floricele
Photobucket
Ciupercute
Photobucket

____________________________________________

GLAZURI

1.Glazura de ciocolata
Prajitura glazurata o gasiti AICI

-100 ml lapte
-3 ciocolate(190 gr.taiata buc. mici)
-2 foi de gelatina (inmuiate in apa)
-cateva picaturi esenta de rom
Se pune laptele la incalzit (foc mic)se adauga ciocolata si se amesteca pana se topeste ciocolata apoi se stinge focul se adauga esenta si cele 2 foi de gelatina se amesteca bine, iar apoi se lasa la odihnit cam 10-15 min. si apoi se toarna peste prajituri.

2. Glazura de zahar
Prajitura glazurata o gasiti AICI

-170 gr zahar pudra
-2 linguri zeama de lamaie
-2 linguri lapte
-3-4 picaturi esenta (dupa preferinta)
Toate aceste ingred se pun intr-o craticioara si se da la foc mic cateva secunde amestecand continu f.f. bine,apoi se stinge focul si se mai amesteca cam 1 minut dupa care se toarna peste prajituri.
3.Glazura cu zahar Caramelizat
Prajitura o gasiti AICI
-170 gr zahar pudra
-2 linguri zeama de lamaie
-2 linguri lapte
-3-4 picaturi esenta (dupa preferinta)
-1 lingura zahar caramelizat
Zaharul pudra,zeama de lamaie ,esenta si laptele se pun intr-o craticioara si se da la foc mic cateva secunde amestecand continu f.f. bine,apoi se stinge focul se adauga zaharul caramelizat si se amesteca bine cam 1 minut dupa care se toarna peste prajituri
Mod de preparare Zahar Caramelizat
-25 ml apa
-100 gr zahar
Se pun intr-o craticioara si se da la foc mic amestecand continu pana capata culoarea maroniu inchis,se stinge focul si i se mai adauga inca 25 ml.apa fiarta(nu rece ca se intareste),amestecati bine apoi o strecurati.
Foto cu zaharul caramelizat

Photobucket

6 Comments:

Anonim said...

eSuper Dragonico ...sunt foarte frumosi trandafirii!Am incercat sa fac si eu astazi ca am avut timp la inmdemana si m-am jucat cu plastelina,am zis sa nu dau banii aiurea si sa ajunga la gunoi ,plus ca nu am degand sa fac nici un tort acum.....poate ne zici si noua cum ai facut fondantul de masmalo?Apropos,ai grija pe ce fel de tort ii pui sa nu se topeasca....am intelec ca cei din zahar si lapte se topesc daca ii pui pe frisca.....sfatul meu este sa-i pui cu o ora inainte sa scoti tortul....
Felicitari fetitei tale si sa-ti aduca numai bucuri in viata ,atata ea cat si baietelul tau!!

LA MULTI ANI!!TINA

Magalena jp. said...

Ana multumesc mult !i-am transmis Tinei urarea ta si ti-a zis "Arigatou ",am facut tortul deja...i-am pus si trandafirii dar vad ca sunt Ok,nu s-au topit...cred ca as lesina daca maine de dimineata nu as mai gasi trandafirii pr tort...am sa dorm cu grija lor in seara asta...(*z*),te pup dulce si inca odata iti multumesc mult!

Anonim said...

arata super totul.Suntem niste norocoase sa te avem pe langa noi,nici nu ai idee cat de mult te iubim.Tine-o tot asa dar ai mila si de taliutele noastre ca cu asa ispite....au cam luat-o razna,sau poate ca e stricat cantarul?
LA MULTI ANI TINEI!si sa aiba parte de petrecere frumoasa.

Anonim said...

Abea astept sa vad tortul....din ce l-ai facut??

APRIL said...

Sa va traiasca printesa si sa aibe parte numai de bucurii si impliniri in viata.Un ,,LA MULTI ANI!,, plin de dragoste din partea noastra.
Si mamicii felicitari,au iesit foarte frumoase floricelele si ciupercutele.Cu mult drag

Magalena jp. said...

Va multumesc mult fetelor pt. complimente sunteti foarte dragute,va pup dulce pe toate!
Ana tortul este facut din blat + crema de piersici +crema de capsuni (*=*)

 
©  free template by Blogspot tutorial